Bir süredir blog dünyasında çok popüler trendlerden olan mimlemek ve diy neredeyse bütün blog sahiplerinin bildiği ve kullandığı terimler haline geldi..

     Birkaç gün önce bir takip ettiğim blog sahibi arkadaşımın beni mimlemesiyle "mim? nasıl yani!" falan oldum ve de ilk mim yazımı yazmış oldum..



Peki mim nedir?

     Mim; bir blog sahibinin veya site sahibinin bir konu hakkında kişisel düşünce ve görüşlerini yazması hatta yorum yapması ve bu yazıyı yazdıktan sonra yazının sonunda topu başkalarına atarak "sizi mimledim" demesiyle son bulan yazılardır. Yani bu kısaca ben bu konu hakkında bunları düşünüyorum ve sizin de fikirlerinizi yazmanızı istiyorum deme şeklidir.


     Mimlenen blog yazarları da bu konuyla ilgili fikirlerini yazarlar ve onlar da başka blog yazarlarını mimlerler; zincir bu şekilde devam eder.. Bu şekilde blog yazarları kendi aralarında paslaşır ve konu hakkında daha geniş bir görüş açısına sahip olunur,  blog yazarları kendi içinde sosyalleşir ve bir nevi beyin fırtınası yapılır.


Olur da bir blog yazarı tarafından mimlenirseniz sakın kelimenin gerçek anlamı olan "işaret etmek, lekelenmek" olarak algılamayın.. :)


Bir mim yazısı okumak için ise buraya tık tık





Peki Diy nedir?

     İngilizcede kendi işini kendin yap anlamına gelen "do it yourself" kelimelerinin kısaltmasıdır. Kendin pişir kendin ye felsefesine benzer. İhtiyacın olan neyse kendin yap üret anlamına çıkar. Örneğin evin bir odasının boyanması mı lazım kendin boyarsan bu diy olur; ya da bir mücevher kutusuna mı ihtiyacın var malzemelerini alıp kendi mücevher kutunu kendin yaparsın bu da diy olur, kendi takını tasarlar, kendi çantanı dikersen vb kendin yaptığın sürece diy olur..  Bir nevi eldeki değerlendirme olayıdır diyebiliriz.


Böylelikle alışveriş/tüketim çılgınlığı dizginlenmiş olur, tüketim uğruna doğal kaynakların tüketilmesi yavaşlar ve hem sizin ekonominize hem de ülke ekonomisine katkı sağlamış olursunuz..


Artık mimlenmeyi de diy'i de biliyorsunuuuz, sonra vay efendim gerbera demedi haberimiz yoktu demeyin diyorum(hemen cıvıtıyorum) ve yanaklarınızdan mıncırıyorum..:)