Çok sevdiğim bir kitabım.. Ara ara açıp okurum, insanı rahatlatan eski günleri hatırlatan bir havası var. Bana hep çocukluğumu hatırlatır, eminim herkes kendi çocukluğundan bir şeyler bulabilir bu kitapta.. Kitaptan bazı satırlar;

"Örtmen "hoca" olmamıştı daha.. Silgiler kokusuz, domatesler hormonsuzdu. Servis yoktu, okul çıkışnda sımsıkı sarılan anneler vardı. Kara tahta fena tozutuyor, beyaz kolalı yaka boğazımı kesiyordu. "Şans, talih, kader kısmet 5 kuruşa" satılıyordu. Zenci kızlı Mabel sakızından Cemil Turan kartları çıkıyordu; Çamlıca gazozunun içine leblebi atıp içince daha eğlenceli oluyordu; kerrat cetveli zor ezberleniyordu; yerli malı haftalarında kuru incirle üzüm yeniliyordu, hiçbir şey atılmıyor, onarılıp yeniden giyiliyordu.."


"Babalık için uçurtma almak yetmez, birlikte uçurtmak gerekir."


"...süzüldüm imbiğinden...
Piştim, o ihtiyarın dergahında...
Babamın oğluydum eskiden;
Oğlumun babası oluverdim birden..."


Herkesin (özellikle de babaların) okuması gereken bir kitap.. Mutlaka okumalısınız..