Üç günlük kaçamak tatil yapayım derken bir hesapladım benim son zamanlardaki kaçamaklarım neredeyse bir ay olmuş.. yaz tatili gibi resmen.. Bana her gün tatil sayın okuyucu hemen ben niye yapamıyorum, benim biye püskevitim yok deme..:) 

Biraz İzmir'e kaçayım dedim huzur bulayım, kafa dinleyim diye, peki dinleyebildim mi? Pek sayılmaz.. Günde 3-4 saat yürümeye ve mağaza mağaza dolaşmaya kafa dinlemek demezsek hiç sayılmaz..






Düğünümüz var a dostlar! :) Bayramda düğünümüz var e bundan mütevellit elbise, ayakkabı, takı toka, ıvır zıvır.. vs ne buldumsa aldım, alınacaklar listemi tamamladım.. Yalnız kolye konusunda hala kararsızım.. 

Efem gerbera'dan size abiye elbise alırken ben ettim siz etmeyin mahiyetinde altın öğütler;

1. Son güne bırakmayın!! Ben aniden kararlaştırılan daha doğrusu öne çekilen düğün tarihi yüzünden dolayısıyla zaman da kalmadığından mecburen son günlere kaldım ama gerçekten zorlandım.. Bir de üç gün gibi kısıtlı bir zaman ayırınca hepten panik oldum.

2. Piyasa araştırması yapın. Piyasadaki elbise modellerini araştırın, hangi modeller moda hangi elbise renkleri öne çıkıyor ve fiyat araştırması da yaparak hem zevkinize hem de bütçenize uygun bir elbise modeli bulmanız mümkün.

3. Bu aşamalardan sonra kafanızda bir elbise oluşturun; en azından modelini rengini, kısa veya uzun mu olacağını belirleyin. Ne aradığınız bilirseniz bulmanız da bir hayli kolaylaşacaktır.

4. Olanı almayın. Dolabında zaten bir sürü siyah renkte elbise varsa bir tane daha siyah almak hiçbir farklılık kazandırmayacaktır size ya da aynı model elbise varsa bir tane daha aynı modelden almak size monotonluktan başka bir şey kazandırmaz. Hatta eski elbisenizi giydiğinizi düşünenlerin çıkması sizi kızdırabilir.

5. Çok fonksiyonlu hemen hemen her duruma ve mekana uyum sağlayabilen elbiseleri tercih edin. Eğer bir elbiseyi sadece tek bir günde giyeceğim, sonrasında dolap bekleteceğim demiyorsanız; hem özel günlerde hem davetlerde hem de yakın eş dost düğünlerinde giyebileceğiniz, her duruma gidecek bir elbise almaya çalışın.

6. Eğer aceleniz yoksa sezon sonu indirimlerini yakalamaya çalışın..

7. Zevkine güvendiğiniz bir arkadaşınızı gün boyunca esir alın. Bazen bir anlık dalgınlık, gaflet ve dalalet ve hatta hıyanet içine düşüp aslında hiç güzel olmayan bir elbise alıyorken bulabilirsiniz kendinizi..:) İşte bu elim durumu engellemek için farklı bir bakış açısına ihtiyacınız olacaktır..:)

8. Satış danışmanına, mağazada çalışan elemanlara kesinlikle inanmayın!! O insan orada çalışıyor, belki de prim alıyor, tabi ki size 'harika oldu, muhteşem duruyor' diyecek. Hiç bir şey değilse tanımadığınız bir satış elemanıyla sizin zevkiniz büyük ihtimalle uyuşmayacaktır. Bu yüzden satış elemanının pohpohlamasıyla değil siz gerçekten beğendiğiniz için alın o elbiseyi..

9. Renge dikkat! O elbiseyle birlikte ona uygun bir çanta ve bir de ayakkabı alınacak. O yüzden piyasada bulunması zor veya kombine edilmesi zor ve çok farklı renkleri tercih etmeyin..

10. Makbuz veya fişi kesinlikle atmayın ve saklayın. Belki o anda bin tane mağaza dolaşmış olmanın verdiği bıkkınlık ve dalgınlıkla elbisenin kusurlarını göremeyebilirsiniz. Eve geldiğinizde fark ettiğiniz bu kusurları ücretsiz düzelttirmek veya elbiseyi değiştirmek için o makbuza ihtiyacınız olacak.

Elbiseyi alırken muhakkak denemeniz gerektiğini söylememe gerek yok herhalde.. Siz de benim gibi sezon sonu bir düğüne veya özel bir güne davetliyseniz eminim bu öğütler çok işinize yarayacak..



Hadi bakalım bu altın gibi tavsiyeleri de kaptınız benden :) diyorum ve yanaklarınızdan mıncırıyorum..









Görsel alıntı buradan